آفتاب

ضد و نقیض گویی های عضو شورای شهر تهران در مورد آلودگی آب تهران

ضد و نقیض گویی های عضو شورای شهر تهران در مورد آلودگی آب تهران

در برخی نقاط به صورت محدود، آلودگی هایی در آب شرب تهران دیده می شود ولی آب کل شبکه سالم است

آفتاب آنلاین: خبر آلودگی آب تهران در بعضی از مناطق، دلنگرانی هایی را به وجود آورده است. صحبت های ضد و نقیض برخی مسئولین، این نگرانی ها را بیشتر کرده است.
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران به خبر آنلاین گفت: «در برخی نقاط به صورت محدود، آلودگی هایی در آب شرب تهران دیده می شود ولی آب کل شبکه سالم است.» وی در مورد این که آیا نیازی به آبرسانی اضطراری وجود دارد گفت: «آبرسانی اضطراری را دنبال می کنیم تا در مواقع بحرانی حداقل 72 ساعت آب داشته باشیم. این آلودگی ها موردی بوده است. عضو شورای شهر تهران در مورد بررسی هایی که در این مورد انجام شده افزود: «یک نمونه گیری انجام شد و میزان نیترات درصد بالایی داشت. این موارد علت و شرایط خاصی دارد. برخی بحث ها که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها درباره آلودگی آب تهران منتشر می شود، صحت ندارد.»
نوری در مورد نقش شهرداری و وزارت بهداشت در مورد آلودگی آب تهران گفت: « موضوع سلامت وظیفه شهرداری تهران نیست. متولی سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. نقش شهرداری تسهیل گری و کمک کردن است نه تصدی گری مستقیم. ما مسئله ارتقای کیفیت آب شرب را به جد دنبال کردیم. ساعتها از تصفیه خانه ششم در ارتفاع 1540 متری بازدید کردیم و برنامه ریزی داشتیم. به جد می توان گفت آب تهران امروز با کیفیت است. در ارتباط با سایر موضوعات هم به نسبت وظایف و ماموریتهای خود نه به عنوان متولی سلامت شهر تلاش می کنیم.»
خبرنگار آفتاب آنلاین به دنبال این است که پاسخ قانع کننده ای را در این مورد از مسئولین دریافت نماید.




کد N1946910

وبگردی